Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Podpis elektroniczny usprawnia pracę oraz pozwala ją wykonywać w trybie zdalnym ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji związanej z COVID-19. Pozwala również obywatelom na wykorzystywanie dostępnych platform państwowych do szybszego załatwiania spraw urzędowych, czy też dostępu do informacji na przykład o ilości punktów karnych. Korzystanie z podpisu elektronicznego w administracji wymaga jednak wiedzy na temat zasad działania podpisów, ich weryfikacji ale także przepisów prawa zezwalających na korzystanie z danego rodzaju podpisu.
W trakcie szkolenia zostaną przedstawione: informacje, co to jest podpis elektroniczny, jakiego rodzaju podpisy rozróżniamy, oraz omówione zostaną profil zaufany oraz platforma obywatel.gov.pl.
Celem szkolenia jest przedstawienie zalet z wykorzystywania podpisu elektronicznego w codziennej pracy, omówienie rozwiązań typu paperless, które pozwalają zoptymalizować gromadzenie dokumentów w formie tradycyjnej (papierowej).
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy chcą poznać tajniki zastosowania podpisu elektronicznego, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów pracy urzędników i wykorzystywania go do przyspieszenia swojej pracy.
1. Regulacje prawne dotyczące podpisów elektronicznych – wprowadzenie?
2. Rodzaje podpisów elektronicznych:
a. podpis elektroniczny a podpis zwykły własnoręczny;
b. zaawansowany podpis elektroniczny;
c. podpis biometryczny;
d. kwalifikowany podpis elektroniczny.
3. Techniczne różnice pomiędzy rodzajami podpisami kwalifikowanymi.
4. Weryfikacja i walidacja podpisu elektronicznego w administracji.
5. Podpisy zagraniczne.
6. Podpisy elektroniczne a platformy do podpisywania dokumentów.
7. Rodzaje podpisów elektronicznych w polskim prawie.
8. Przykłady zastosowań podpisów elektronicznych:
a. wydawanie aktów administracyjnych;
b. wewnętrzny obieg dokumentów;
c. zawieranie umów;
d. wykorzystywanie w celach prywatnych.
9. Podpis zaufany jako szczególny rodzaj podpisu:
a. przykładowe zastosowania z punktu widzenia urzędnika;
b. struktura i sposoby składania podpisu;
c. ułatwienie dostępu do swoich danych.
10. Podpisy elektroniczne a wymogi archiwizacyjne:
a. archiwizacja i przechowywanie dokumentów elektronicznych w tradycyjnym obiegu dokumentów;
b. archiwizacja i przechowywanie dokumentów elektronicznych i papierowych w elektronicznym obiegu dokumentów.
11. Podpisy elektroniczne a ochrona danych osobowych.
12. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.