Przygotowanie urzędu do wdrożenia systemu klasy EZD

Dostępne terminy

  • Termin 15 styczeń 2025 środa godz. 9.00-15.00
  • Miejsce Online
  • Cena 640 zł/os. cena promocyjna do 10.01.2025
    później 740 zł/os.
  • Prowadzący Artur Prasal

Opis szkolenia

Zgodnie z rządowymi założeniami od 1 stycznia 2026 roku systemy elektronicznego zarządzania dokumentacją powinny funkcjonować w każdym publicznym urzędzie.

Zostały niecałe 2 lata, aby przygotować się do tego procesu i zasadnym wydaje się stwierdzenie ekspertów, że prace należy rozpocząć niezwłocznie.

Celem szkolenia jest omówienie zarówno podstawowych pojęć dotyczących zarządzania dokumentacją, jak również wskazanie, czynności o charakterze organizacyjnym, których realizacja pomoże w zmianie podejścia do dotychczasowego papierowego obiegu dokumentów. Omówione zostaną również kluczowe funkcjonalności stawiane systemom EZD w świetle wymagań prawnych.

Szkolenie przeznaczone jest dla członków zespołów odpowiedzialnych za wybór systemu, jego wdrożenie od strony organizacyjnej, osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie urzędu, archiwistów – koordynatorów czynności kancelaryjnych, informatyków, pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie konfiguracji systemu pod kątem ról, uprawnień i struktury organizacyjnej.

Program szkolenia

1. Podstawowe pojęcia dotyczące dokumentowania spraw – do czego powinien służyć system EZD.

2. Systemy dokumentowania – omówienie zasad i różnic wyboru systemu dokumentowania spraw.

3. Przegląd wymaganych funkcjonalności systemu EZD.

4. Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt (krótkie omówienie z przykładami nieprawidłowości).

5. Dokumentacja tworząca akta spraw i nie tworząca akta spraw – a „dokumentacja niepotrzebna” – czy każde pismo wpływające musi posiadać znak.

6. Wpływ dokumentu do urzędu:
a. rejestracja wpływów – forma papierowa a elektroniczna – przykłady nieprawidłowości;
b. prowadzenie rejestru przesyłek wpływających a narzędzia informatyczne;
c. rozdział a dekretacja (cofanie do dekretacji).

7. Zakładanie i prowadzenie akt spraw, w tym typowe błędy i nieprawidłowości:
a. sprawa, znak sprawy, znak sprawy w podteczce;
b. pismo a akta sprawy – jak grupować sprawy;
c. sprawy wieloletnie;
d. współpraca komórek organizacyjnych przy załatwianiu spraw;
e. reorganizacja a system EZD (znakowanie spraw).

8. Wykonywanie akceptacji (akceptacja jedno i wielostopniowa) z uwzględnieniem wymagań dotyczących doręczeń elektronicznych.

9. Podpisywanie dokumentów elektronicznych podpisem elektronicznym – typowe nieprawidłowości przy podpisywaniu i wysyłce pism – przykłady postępowania.

10. Wysyłka pism w formie papierowej i elektronicznej (ePUAP i eDoręczenia) dla spraw dokumentowanych w EZD z uwzględnieniem przepisów KPA i Ordynacji podatkowej.

11. Składy chronologiczne i składy informatycznych nośników danych – rodzaje składów obsługiwanych w systemie EZD.

12. Elektroniczne dokumentowanie spraw:
a. typowanie spraw do wdrożenia w systemie EZD/rezygnacja z papieru (wymagania prawne, organizacyjne);
b. wymiana korespondencji w EZD w sprawach papierowych;
c. typowe nieprawidłowości:
i. wykorzystania systemu EZD;
ii. postępowania z dokumentacją elektroniczną i sposoby ich unikania.
13. Przykłady spraw wdrażanych do systemu EZD w jednostkach samorządu terytorialnego.

14. Przykłady spraw, dla których pozostawia się tradycyjny sposób dokumentowania.

15. Przykłady spraw wymagających szczególnych procedur postępowania i dostosowania organizacji pracy.

16. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.