Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Nowe cyfrowe narzędzia stosowane w administracji publicznej, takie jak systemy sztucznej inteligencji (AI), usprawniają pracę urzędników. Ich implementacja wymaga jednak odpowiedniego przygotowania organizacji oraz zapewnienia bezpieczeństwa – w tym także bezpieczeństwa prawnego – korzystania z tych narzędzi.
W trakcie szkolenia zostaną przedstawione praktyczne możliwości oraz mechanizmy ograniczania ryzyk prawnych i organizacyjnych związanych z wykorzystywaniem AI. Uczestnicy dowiedzą się, jak przygotować podmiot publiczny do stosowania AI w obecnym stanie prawnym i faktycznym, a także w kontekście nadchodzących regulacji. Zaprezentowane zostanie również podejście organizacyjne do wdrażania nowych rozwiązań.
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów planujących wdrożenie nowoczesnych technologii w swoich instytucjach oraz do osób odpowiedzialnych za wybór odpowiednich narzędzi.
1. Stosowanie nowych technologii informatycznych w administracji:
a. stopień wykorzystania systemów AI w administracji publicznej obecnie;
b. wykorzystywanie systemów AI przez pracowników;
c. przykłady podejścia podmiotów publicznych obecnie do wykorzystania z AI;
d. propozycja podejścia kompleksowego do wykorzystania AI w podmiocie publicznym.
2. Ramy prawne wykorzystania sztucznej inteligencji w prawie – stan obecny:
a. ustawy ustrojowe administracji;
b. ustawa o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne;
c. RODO;
d. przepisy prawa administracyjnego oraz przepisy proceduralne;
e. wykorzystanie AI w działaniach wewnętrznych w organizacji i działaniach zewnętrznych – przykłady zastosowania, różnice w konsekwencjach.
3. Wykorzystanie modeli Generatywnej AI przez pracowników:
a. przykłady i możliwości podejścia pracodawcy do możliwości wykorzystania przez pracowników generatywnej AI;
b. wyniki pracy systemów generatywnej AI a prawa autorskie, materiały urzędowe, prawa własności intelektualnej;
c. odpowiedzialność pracodawcy za działanie pracownika przy wykorzystaniu generatywnej AI;
d. przykłady incydentów i sposoby reagowania.
4. Przegląd obecnych modeli wykorzystania sztucznej Inteligencji w administracji publicznej:
a. rodzaje modeli AI (zastosowania, przeznaczenie);
b. warunki realizacji poszczególnych grup modeli;
c. warunki licencyjne różnych modeli;
d. przykłady modeli Chat GPT, Anthropic, Mistral, PLLuM (Polish Large Language Model), Bielik.
5. Ramy prawne wykorzystania sztucznej inteligencji według AI act:
a. zakres zastawania AI act;
b. zasady ogólne AI act;
c. podział modeli AI według AI act;
d. zasady tworzenia modeli wysokiego ryzyka;
e. zasady stosowania chatbotów i innych modeli nawiązywania relacji z mieszkańcami;
f. zasady korzystania z modeli AI przez podmioty publiczne według AI act;
g. piaskownice regulacyjne a podmioty publiczne.
6. Projekt ustawy o systemach sztucznej inteligencji.
7. Wpływ przyszłych regulacji na stosowanie obecnych modeli sztucznej inteligencji w administracji.
8. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.