Podpis elektroniczny w administracji publicznej – rodzaje, różnice, możliwości wykorzystywania, problemy prawne

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Podpis elektroniczny usprawnia pracę oraz pozwala ją wykonywać w trybie zdalnym ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji związanej z COVID-19. Pozwala również obywatelom na wykorzystywanie dostępnych platform państwowych do szybszego załatwiania spraw urzędowych, czy też dostępu do informacji na przykład o ilości punktów karnych. Korzystanie z podpisu elektronicznego w administracji wymaga jednak wiedzy na temat zasad działania podpisów, ich weryfikacji ale także przepisów prawa zezwalających na korzystanie z danego rodzaju podpisu.

W trakcie szkolenia zostaną przedstawione: informacje, co to jest podpis elektroniczny, jakiego rodzaju podpisy rozróżniamy, oraz omówione zostaną profil zaufany oraz platforma obywatel.gov.pl.

Celem szkolenia jest przedstawienie zalet z wykorzystywania podpisu elektronicznego w codziennej pracy, omówienie rozwiązań typu paperless, które pozwalają zoptymalizować gromadzenie dokumentów w formie tradycyjnej (papierowej).

Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy chcą poznać tajniki zastosowania podpisu elektronicznego, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów pracy urzędników i wykorzystywania go do przyspieszenia swojej pracy.

Program szkolenia

1. Regulacje prawne dotyczące podpisów elektronicznych – wprowadzenie?

2. Rodzaje podpisów elektronicznych:
a. podpis elektroniczny a podpis zwykły własnoręczny;
b. zaawansowany podpis elektroniczny;
c. podpis biometryczny;
d. kwalifikowany podpis elektroniczny.

3. Techniczne różnice pomiędzy rodzajami podpisami kwalifikowanymi.

4. Weryfikacja i walidacja podpisu elektronicznego w administracji.

5. Podpisy zagraniczne.

6. Podpisy elektroniczne a platformy do podpisywania dokumentów.

7. Rodzaje podpisów elektronicznych w polskim prawie.

8. Przykłady zastosowań podpisów elektronicznych:
a. wydawanie aktów administracyjnych;
b. wewnętrzny obieg dokumentów;
c. zawieranie umów;
d. wykorzystywanie w celach prywatnych.

9. Podpis zaufany jako szczególny rodzaj podpisu:
a. przykładowe zastosowania z punktu widzenia urzędnika;
b. struktura i sposoby składania podpisu;
c. ułatwienie dostępu do swoich danych.

10. Podpisy elektroniczne a wymogi archiwizacyjne:
a. archiwizacja i przechowywanie dokumentów elektronicznych w tradycyjnym obiegu dokumentów;
b. archiwizacja i przechowywanie dokumentów elektronicznych i papierowych w elektronicznym obiegu dokumentów.

11. Podpisy elektroniczne a ochrona danych osobowych.

12. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.