Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Pracownicy stanowią najsłabsze ogniwo w łańcuchu zabezpieczeń. Z tego też powodu regularne prowadzenie szkoleń typu Security Awareness przeznaczonych dla wszystkich pracowników organizacji jest niemal obowiązkiem każdego działu IT.
W trakcie szkolenia przedstawimy podstawowe zasady bezpieczeństwa związane z pracą na komputerze oraz w Internecie, omówimy najczęściej występujące zagrożenia, wskażemy sposoby zabezpieczenia się, a także pokażemy co zrobić, gdy zostaniemy zaatakowani. Tematyka przedstawiona zostanie w zrozumiałej dla każdego pracownika nietechnicznego formie.
Szczegółowo omówimy praktyczne przykłady zagrożeń, na które narażeni są pracownicy, a także sposoby obrony. Podjęta zostanie także interakcja z użytkownikami szkolenia w zakresie umożliwiających ocenę własnych umiejętności w zakresie bezpieczeństwa.
W ramach podsumowania zaprezentowany zostanie DEKALOG BEZPIECZEŃSTWA, który podsumowuje najważniejsze aspekty bezpiecznej pracy przy komputerze i w Internecie, a także wskazuje kwestie, na które należy zwrócić szczególną uwagę.
Szkolenie zostało przygotowane w szczególności dla: wszystkich pracowników, pracujących codziennie przy komputerze, czyli w szczególności działów księgowości, zamówień publicznych, sekretariatu, obsługi klienta, organizacyjnego i wielu innych.
1. Podstawy bezpiecznej pracy:
a. Jakie są rodzaje zagrożeń informatycznych?
b. Czym jest polityka bezpieczeństwa i dlaczego powinniśmy ją znać?
c. Jak współpracować z działem IT?
d. Co stanowi źródło informacji o nas dla przestępców IT?
e. Socjotechnika – jak rozpoznać i bronić się przed przestępcami wyłudzającymi informacje?
f. QUIZ – wyłudzenie informacji przez pocztę elektroniczną i stronę www.
2. Bezpieczne korzystanie z sieci komputerowej i Internetu:
a. Jak bezpiecznie korzystać z sieci komputerowej?
b. Którą sieć WiFi możemy uznać za bezpieczną?
c. Jak bezpiecznie pracować z programem pocztowym, przeglądarką internetową?
d. Ustawienia bezpieczeństwa i zapewnienia prywatności w Internecie;
e. Jak bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej?
f. Jak bezpiecznie korzystać z sieci społecznościowych?
g. Bezpieczny dostęp zdalny do zasobów urzędu.
3. Zabezpieczenie, przesyłanie i udostępnianie danych:
a. Hasła – jak utworzyć bezpieczne hasło? Co to jest uwierzytelnienie dwuskładnikowe? Które hasło jest bezpieczne?
b. Jak bezpiecznie przesyłać, przechowywać i usuwać dane?
c. Czy korzystanie z pamięci przenośnych (dysk USB, pendrive) jest bezpieczne?
d. Jak przesyłać i magazynować ważne pliki?
e. Jak zaszyfrować i odszyfrować ważne dane?
f. Jak robić kopie bezpieczeństwa i odtwarzać z nich dane?
g. Czy chmura jest bezpieczna i jak z niej korzystać?
h. Jak zabezpieczyć stanowisko pracy przed nieuprawnionym dostępem?
i. Co zrobić gdy moje urządzenie zostanie skradzione?
j. Dlaczego aktualizacja oprogramowania jest tak ważna?
4. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.