Praktyczne zagadnienia funkcjonowania e-Administracji – podpisy elektroniczne, eIDAS, e-Doręczenie, dostępność stron i aplikacji, ePUAP, EZD RP, sądowe doręczenia elektroniczne, e-Faktura, mObywatel

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Celem szkolenia jest uporządkowanie wiadomości z zakresu funkcjonowania e-Administracji oraz wyjaśnienie podstawowych pojęć i powiązań między nimi.

W trakcie szkolenia omówimy praktyczne konsekwencje zapisów ustawowych dot. podpisów elektronicznych, eIDAS, doręczeń elektronicznych, dostępności stron i aplikacji, ePUAP, EZD RP, sądowych doręczeń elektronicznych, e-Faktur czy tez aplikacji mObywatel.

Szkolenie adresowane jest w głównej mierze do osób początkujących i średnio zaawansowanych, oraz tych którzy w swojej codziennej pracy zobowiązani są do posługiwania się rozwiązaniami z zakresu e-Administracji.

Program szkolenia

1. Ustawa o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.

2. Podstawowe pojęcia, w tym w szczególności: rejestr publiczny, system teleinformatyczny, środek komunikacji elektronicznej, środek porozumiewania się na odległość, usługa online.

3. Struktura publicznego prawa informacyjnego:
a. rozporządzenie eIDAS;
b. ustawa o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej;
c. ustawa o doręczeniach elektronicznych;
d. ustawa o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych;
e. ustawy branżowe (aspekty informatyczno-prawne) w tym w szczególności: ustawa o pomocy społecznej, ustawa o systemie informacji oświatowej, Prawo zamówień publicznych, ustawa o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, ustawa o podatku od towarów i usług, ustawa o odpadach, Prawo budowlane itp.;
f. ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych;
g. ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa;
h. ustawa – kodeks postępowania cywilnego.

4. Podstawowe rejestry publiczne i ich aplikacje.

5. Wspólne moduły systemów teleinformatycznych w administracji publicznej.

6. Projekty i rozwiązania informatyczne, w tym w szczególności:
a. ePUAP – lokalne systemy e-usług;
b. Krajowy system doręczeń;
c. EZD RP, EZD PUW i inne;
d. system sądowych doręczeń elektronicznych;
e. Krajowy System e-Faktur;
f. Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF);
g. BDO;
h. e-Budownictwo;
i. miniPortal / portal zamówień;
j. mObywatel itp.

7. Postępowanie przed sądami administracyjnymi – aspekty informatyczno-prawne.

8. Przepisy archiwizacyjne a elektroniczny obieg dokumentów.

9. Inicjatywy Krajowe i Europejskie – w najbliższej przyszłości.

10. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.